21 december 2011

Ze zijn er!

We zouden bijna vergeten verslag te doen, nu ongeveer 85% van ons lezerspubliek onze dagelijkse perikelen op de voet volgt. Maar we willen de thuisblijvers natuurlijk niet tekort doen.

DSC00265 DSC00264

Voor de waarborging van de identiteit van de personen in dit verhaal, hebben we hen op deze foto onherkenbaar gemaakt. Namen zijn fictief en elke overeenkomst met de werkelijkheid berust op puur toeval.

Gewapend met vijf gejetlagde familieleden, die net uit de jungle van Hongkong kwamen gestapt (en daar voornamelijk gekke gebouwen, gekke auto's en zo mogelijk nog gekkere hoedjes zagen), hebben we ons na een emotioneel ontvangst in een taxi weten te proppen. We reden naar de wijk Kings Cross en betrokken –met flink wat gejuich– ons prachtige appartement met drie slaapkamers, twee badkamers, twee balkons, een zwembad met sauna en een dik uitzicht op de Harbour Bridge en Opera House. We hadden het merendeel van de familie hier gerust tot het einde van de vakantie kunnen laten zitten, dan waren ze al blij geweest, maar dat stond natuurlijk niet op ons overvolle activiteitenprogramma.

DSC00259 DSC00252

DSC00258 DSC00257

Ons riante onderkomen bleek soms nog te klein voor al onze troep!

Een wandeling door de Cross (met een bliksembezoek aan mijn hostel), de botanische tuinen (score: een blije kaketoe, honderden vleermuizen en een dikke spin) en langs het Opera House haalde de laatste restjes energie uit onze gasten en dus was het daarna gauw terug naar 'huis'. Daar viel iedereen boven zijn veel te grote steak en glas bier in restaurant/bar 'The Sugarmill' al snel in slaap en konden we ze nog net op tijd naar bed dragen.

DSC00131 DSC00100

DSC00119 DSC00116

Verkwikt na een stevig ontbijt en verse koffie (want zo doen we dat hier), gingen de wandelschoenen aan en toog het hele circus opgewekt naar de haven om op de ferry naar de Taronga ZOO te stappen. Heel even werden we een klein beetje jaloers toen de eerste blikken op koala's en kangaroes met nog meer emotie geuit werd dan bij ons eigen weerzien, maar het is ze vergeven. Ko's and Roos Rock!

Ieder zijn eigen kiekje!

DSC_2403 DSC_2374

Wat zien we daar nou?

Helaas moest Nick de rest van de week nog gewoon aan het werk, maar we zochten hem woensdag tijdens de lunch even op en vermaakten ons donderdag zelfstandig bij onder andere 'Paddy's Market', de vismarkt (familie Vullings) en de Harry Potter tentoonstelling (familie Krook).

2011 was een goed hoedjes-jaar

In de middag troffen familie 1 en familie 2 elkaar in de Darling Harbour onder het genot van een kopje koffie en begaven we ons in de avond richting van Nick zijn werk om in de 'Beresford Hotel' heerlijk te eten en te toosten op zijn verjaardag. Het cadeau van Nick had, zoals een aantal van jullie weten, nogal wat voeten in de aarde, maar het bleek vrij goed mogelijk om in Australië met een enorm surfboard een overvolle kroeg binnen te stappen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Goedenavond!

DSC00241  DSC_2701 DSC_2723

De derde grotendeels Nick-loze dag brachten we door in het hartje van de stad, waar we door Hyde park wandelden en de Sydney Tower beklommen. De hele week was het wat grauw geweest en regende het soms flink, maar vandaag hadden we een stralend mooie dag. Eindelijk zomer! Toch best raar om met dit weer op een plein een versierde kerstboom en levensgrote kerststal te zien staan. Het klopte toch niet helemaal…

Wat ook niet helemaal klopte waren Mart en Mieke, die al een paar dagen wat onrustig op hun stoelen aan het schuifelen waren en verdacht veel tripjes tussen het appartement en het internetcafé maakten. Donderdagavond wisten we ineens waarom: Doodleuk stapten Maud (Nick zijn zus) en vriend Maurice de woonkamer binnen. Wat een grap! We hebben natuurlijk wel gelijk de sloten van de voordeur veranderd om eventueel nog arriverende familieleden buiten te houden. Hotel Vullings&Krook is nu officieel volgeboekt!

Na een wel erg kort nachtje (je wenst je nieuwe gasten niet om 9 uur al een goede nacht, ook niet als je de volgende ochtend een vlucht om half zeven hebt…) raapten we onze spullen bij elkaar, stapten we in een willekeurig vliegtuig dat groot genoeg was om ons surfboard te vervoeren en keken we, toen onze ogen eindelijk open waren, pas waar we aan waren gekomen…

Maar dat is weer een geheel nieuw verhaal. Geniet eerst maar even van de plaatjes van ons eerste weekje. Tot de volgende keer!